teisipäev, 30. mai 2017

Kui viisakas ma olen.

Hei,


Ma plaanisin küll esiti blogida oma suvilarallist, aga seda saab ju alati hiljem ka teha. Seda enam, et sattusin täna põneva lugemise otsa. Nimelt hakkas mulle FB uudistevoos silma selline artikkel.


See oli täitsa põnev lugeda ja pani mu mõtlema. Kui viisakas ma siis olen. Enamus punkte läbi lugedes ma noogutasin mõttes ja olin nõus, kuid nii mõnigi tuli üllatusena.

Leidsin kolm viisakat pilti ka endast. Kõik need tegi Märten Osijärv.


Ärge nüüd kõva häälega siis naerge, võibolla Teile on need kõik väga igapäevased, aga mind üllatas näiteks:
  • Heade kommetega mees peaks jalutama alati naise vasakul käel. Ainuke erand kehtib sõjaväelaste kohta, sest nemad peavad parema käega saluuti andma. (ma ei tea kuidas ma sellest kuulnud pole enne :O)
  • Parim istekoht limusiinis on paremal pool tagaistmel. See on koht, mille peaksite pigem oma bossile jätma. Või kellele iganes, kes on mistahes valdkonnas teist auväärsem või prominentsem. Paremuselt järgmine koht, on taga vasakul. Juunioritele jääb reeglina keskmine iste (see reegel ei kehti, kui sõidate koos õdede-vendadega). (Siinkohal saan vabanduseks tuua selle, et ega ma väga tihe limusiiniga sõitja pole :D)
  • Ärge kunagi asetage laua taga istudes oma käekotti toolile selja taha. Koti õige koht on Weaveri sõnul teist paremal pool põrandal. Meie jaoks võib see tänu teatud ütlustele kohatu tunduda (kui käekott on põrandal, läheb raha perest välja), aga mujal peetakse sellisel viisil toimimist õigeks.(mulle nii meeldib koguaeg käekotti selja taha toolile panna :O Pean ümber õppima.)
  • Vältimaks kokkupõrkeid õhtusöögilauas, lähenege oma toolile alati oma vasaku käe poolt ja väljuge parema käe poolt. (Absoluutselt esimest korda kuulen!)

Photo: Märten Osijärv


Ja siis olid mul ka omad lemmikud, või sellised punktid, milledele ma olen kahe käega poolt:

  • Kui jalutate koos kellegagi (elukaasnale, sõber, sugulane, kolleeg jne.) ja see keegi teretab mõnda inimest, keda teie ei tea, peaksite samuti vastutulijat teretama.
  • Juhul, kui keegi teid solvab, ärge mitte mingil juhul solvake teda vastu ega hakake rääkima kõrgendatud toonil. Te olete temast parem. Lihtsalt naeratage ja lahkuge stseenilt.
  • Ärge unustage tänada oma lähedasi, kui nad teid millegagi aitavad. Nad tahavad teada, et oskate nende abist lugu pidada ja ei võta seda iseenesestmõistetavalt.
  • Sõnumi “jään 20 minutit hiljaks” saatmine, ei ole samaväärne õigel ajal kohale jõudmisega.
  • Ärge kunagi minge külla või peole tühjade kätega. Kui teid pole just täpselt nii instrueeritud, siis võtke kaasa pudel head veini, mõni dessert või lilled.
  • Ärge tehke enda söömisharjumusi kõikide teiste probleemiks. Inimestel, kelledel ei ole lehmapiimatoodete söömisega probleemi, ei hoia igaks juhuks kapis kookosepiima.
  • Kui hilinete kuskile koosolekule või näiteks trenni, siis ärge eeldage, et teile hoitakse kohta ega rünnake oma tavalisele kohale, kui see on hõivatud. Sellisel juhul on viisakas jääda tagumistesse ridadesse.
  • Ja lõpetuseks aegumatut klassikat ühelt töötavalt emalt:
  1. Näri nätsu kinnise suuga.
  2. Näri ka toitu kinnise suuga.
  3. Ära matsuta.
  4. Ära räägi täis suuga.
  5. Ära hoia söögilaua taga küünarnukke laual.
  6. Pese alati käsi peale tualettruumis käimist.
  7. Vabanda – kui põrkad kellelegi otsa.
  8. Ära upita kellegi näo ees.
  9. Ära luba oma lastel restoranis käituda nagu nad oleksid ahvid.
  10. Ära katsu raseda naise kõhtu.
  11. Ära puuduta naisterahvaid ilma nende loata.
  12. Ära kunagi jäta kapiuksi ega sahtleid lahti – keegi võib haiget saada.
  13. Ära sõida parkla värava juurde enne, kui sul pole parklapilet juba käepärast võetud.


Üldiselt kõnetas see artikkel mind ja meeldis mulle täitsa väga, sest minu meelest on tänapäevamaalimas üha vähem ja vähem common sense´i ja viisakust. Sellest peaksime rohkem rääkima ja see võiks olla rohkem hinnas. Või mis Te arvate? Endale mulle meeldivad viisakad inimesed ja ma püüan ise ka viisakas olla, nii palju kui mul see õnnestub :)


Ja muide, mul on üks mõnus Adidase käekott välja loosida, mida plaanin järgmises postituses teha. Kui Teil on häid ideid, siis andke aga teada :)


Päikest! 


Photo: Märten Osijärv


6 kommentaari:

  1. Aga minule meeldib rasedate sõbrannade kõhtusid katsuda.

    VastaKustuta
  2. Hahaha, no siin vist mõeldud pigem niisama inimesi. Sõbrannade puhul ei kehti ju need reeglid. Ikka tuleks ju külla tühjade kätega (mina) ja ootad teist pidzaamas (mina ikka) :D

    VastaKustuta
  3. mina eksisin ka just mõni päev tagasi ühe reegli vastu :D ;)

    VastaKustuta
  4. :D Mu meelest ka vahva kui mõnda reeglit ikka rikkuda tohib oma lähedastega ;)

    VastaKustuta