neljapäev, 17. august 2023

Mis on kõhuvaakum ja miks seda üldse tehakse?

Kõigepealt räägime ausalt ära, miks ma selleni üldse jõudsin.


Ei ole mingi saladus, et peale teist rasedust on mu kõht veel rohkem oma vormi kaotanud ja muutunud. Ja ma isegi ei hakka nurisema, sest startisin oma rasedustega ikka suht kena kõhu pealt.


Hästi, nüüdseks olen leppinud sellega, et Theon tekitas mulle viimastel raseduspäevadel kõhule naba ümber venitusarmid :( Mul läks sellega leppimiseks ikka mitu head kuud. Aga midagi pole teha. Theon on äge ja ma oleks isegi suurema hulga armidega nõus, kui vaja oleks, sest no kuulge!


Aga, ülakõht on mul peaaegu sama. Seekord on mul nahka rohkem ja rasvkudet ka ilmselt, mis ei jaotu ühtlase rõngana vaid on peamiselt ees keskel, 15 cm laiusel alal, ehk ma näen pm välja nagu rase kui ma korsetti ei kanna või kõhtu sees ei hoia. No anyways. Trenni ma juba teen ja sööki hakkasin ka viimase nädala jooksul rohkem jälgima. Imetan ju ka. Möödas on veidi üle nädala, aga juba on kehas õnneks väikesed muutused. Thank God! Ma juba kartsin, et vanus ja ihu ei tee enam koostööd and I will be fat forever. Millega ma ka ilmselt harjuks, aga ma ei taha. Vähemalt mitte nii fat, veits vähem fat tahaks olla.


Ps. Kallid kliendid, see jutt käib eranditult minu kohta. Ausalt ja otse, nii nagu ma endast mõtlen ja ennast näen. Teisi inimesi ma ei judge´i ja iial ei hinda ma oma kliente sedasi. Kõigeks on põhjus ja selleks, kui inimene laseb oma füüsilise vormi nt käest on ka alati põhjused. Neid me alati ka koos personaalkliendiga mul otsime ja püüame lahendada, sest ainult trenn ja toitumiskava pikaaegset ja jäävat tulemust teadupärast ei anna kui vaimse poole pealt on midagi lahendamata ja inimene langeb ikka ja jälle tagasi vanade mugavuste küüsi.



Agaaaaaa. Kõhuvaakum.



Otsustasin seda ka tegema hakata, sest... ( pamparamparaaaa- tuleb maailma lollim põhjus as usual Krista puhul) tegin kodus suvalist ringtrenni endale ja puhkuse ajal tegin kõhu sirglihaste puhkamiseks kõhuvaakumit. Ja siis miski mu kõrvade vahel liigutas end. Et oo, aga ma ju oskasin seda ammu teha ja oskan, miks ma seda stabiilselt ei rakenda oma vatsa vähendamiseks. Eriti nüüd, kui olen lastega kodus ja aega justkui on :D ( Jah, kõik emmed naerame nüüd koos, sest tööl käies on obvioosselt rohkem aega kõigeks kui kodus oleva emana aga khmkhm. Liigume edasi).



Nii ma siis nüüd teen kolmandat päeva ja mõtlesin, et ma küll tean, miks see hea on jne, aga et uuriks veidi selle tausta. Ja kui ma juba seda suurt tööd teen ( Haha, need kolma artiklit ja kaks saiti vm), siis jagan ka teiega veidi saadud infot.



Üldiselt on kõhuvaakum siis kõhu ristilihaste ( transversus abdominis) pingutamine ( mis asuvad sügavamal) ja pinge hoidmine. Seda tehakse üldiselt peenema kere keskosa nimel ja kasutatakse näiteks palju ka kulturismis V-kujulise figuuri saavutamise ühe abimehena.



Algselt on kõhuvaakum joogaasana, mida nimetatakse `uddiyana bandha`. Tegelikult on see aga hingamisharjutus, mis seisneb hinge kinni hoidmises ja samal ajal kõhu sisse tõmbamises. Ning kõhu ristilihase anatoomiast lähtuvalt ( asetsevad korsetina ümber keskkoha), mõjutab see ka harrastaja vöökoha kuju ja suurust.



Kindlasti peaks silmas pidama, et ainult kõhuvaakumit tehes saledaks ei saa ja rasvaprotsenti vaid seda tehes ka ei põleta. Küll aga täiustab ta aktiivse eluviisiga inimest ning sobib peaaegu kõigile tegemiseks. Ainuke vastunäidustus on kõrge vererõhk, millega siis peaks hingepeetusi ja sedasorti pingutust eelnevalt arstiga konsulteerima. 



Aga. Kuidas seda siis teha? Ma ise seda kirjeldaks nii, et ülejäänud kõhulihased tuleks lõdvaks lasta ja siis hing ekinni hoides tuleks proovida kõht sisse tõmmata. Ma on suhteliselt hea kehatunnetusega ning ma pole kunagi seda õppinud õpetuse järgi. Iseenesest olen seda teinud ning hiljem teada saanud, et oh näed, see ongi kõhuvaakum. Kui aga lugeda peeneid kirjeldusi, siis need on teistsugused. Kõige loogilisemad, minu aju arvates, leiad siit.



Kui palju peaks kõhuvaakumit tegema?
See on individuaalne. Kõige enam soovitatakse alustada 10-15sek 3x per päev. Kuna vastunäidustusi peaaegu et pole, siis võib neid iga päev teha. Reddit soovitas aga näiteks 10-60 sek kokku 5-15 min. No mina alustan ikka pigem sellest esimesest klassikalisest soovitusest. Näis kuhu jõuan.



Aga mis on vaakum twistid? Jah, needki popid. Tegu on siis kõht vaakumis tehtavate kerepööretega. Ühks lihtsasti jälgitav leht ja videod selle kohta on leitav siin.
Vot. eks selle kohta võib veel surfata ja kui Teil on midagi head ja tarka selle kohta jagada, siis olen üks suur kõrv. 


Ja nüüd eraldi pildid!


Vat see oli 2013, ehk kõvasti enne Roosit:




See oli samuti 2013 pildistatud:





Ning see ka ( 2013):




See on aastast 2015 ( Rosana sündis 2017):





Ja siin olen mina aastal 2019, ehk 2 aastat  PEaLE Roosi sündi:





Eks me siis näeme, kuhu ma jälle jõuan. Ma vahel püüan ja vahel ei püüa. Vahel jõuan ja vahel ei jõua. Vahel tahan ja vahel ei taha. Nii ongi. Või ei ole ka :D


Ciao!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar