reede, 9. veebruar 2018

Loetud rasedus- ja beebiraamatutest ja muust.


Hei,


Otsustasin kirja panna mõned raamatud, mida ma lugenud olen ja osasid tahan lugeda ja kindlasti on veel hunnik lasteteemalisi raamatuid, millest ma veel midagi ei tea, aga tahaksin ka lugeda, kui tahta oskaksin. Seega võite soovitada.



Veel kui rase olin, kingiti meil uhked inglitiivad Roosi pildistamiseks.


Esiti tegin listi 60st raamatust segiläbi ja nüüd püüan siin postituses kuidagi neid veidi jaotada ja kommennteerida.



Rosana Jasmine 2,5 kuud.


Alustuseks raseduse ajal soovitaksin lugeda selliseid raamatuid (ma ise lugesin need kõik läbi ja igaüks oli omamoodi hea)
  1. Rasedus ja sünnitus. Kuidas ennast aidata sagedamini esinevate probleemide korral. Annika Allik.
  2. Punuloogia. Linda Geddes. See raamat oli minu meelest väga muhedalt kirjutatud ja väga põnev ja lihtne lugeda. 
  3. Kõhule pai. Merit Raju. See raamat oli üdini ilus ja rahulik. Soovitan lugeda, kui Sa oled muretseja tüüpi rase.
  4. Sünnitusabi ja günekoloogia. O.Ylikorkala ja A.Kauppila
  5. Rasedusaegne võimlemine. Reet Linkberg. 
  6. Tervislik toit lapseootel naisele. R.Raukas, O.Uibo, A.Raal. 
  7. Minu ablas kõhubeebi. M.Kirsipuu ja H.Kaio Udupeen kokaraamat, kust saab retsepte ka hiljem, mitte rasedana kasutada.
  8. Minu aktiivne beebi. Maarja Säde.
  9. Isa ja beebi. R.Roosla. Siin raamatus on palju asju lihtsalt ära seletatud ja hästi, läbi kõrvalseisja pilgu. Hea veel rasedana lugeda ja beebiks ette valmistuda.
  10. 200 laste kasvatamisega seotud müüti ja fakti. A.Adesman. See raamat meeldis mulle ka, sest käsitles palju müüte ja arvamisi. Autor on ise lastearst ja vanem. Kerge lugeda, kuna on pisikesed `teema-peatükid`

Siis kui tita on käes, siis lugesin ma enamvähems selliseid raamatuid. ( ma kindlasti pooled unustasin kirja panna, aga no midagigi)
  1. Eksperimenteerime koos beebidega. S.Gallagher Kahtlane. Võib lapsega mängida ja testida, aga füsioterapeudina on see nats igav.
  2. Mida beebid mõtlevad. A.Gopnik. Väga teaduslikult ja minu meelest igavalt kirjutatud raamat. Aga põhjalik.
  3. Beebi keha märgid. J. Liebmann-Smith ja J. Nardi Egan. Asjalik. Soovitan lapata.
  4. Mängime ja võimleme beebiga. A. Jõesaar.
  5. Rahulolev beebi. G.Ford
  6. Rahulolevast beebist usalduslikuks lapseks. G.Ford.
  7. Beebimassaaž võhikutele. J.Bagshaw ja I.Fox Haha. Olles füsio, lugesin selle ka ikka läbi. Midagi ikka targemaks sain, kuna seal ka muid asju peale massaaži kirjas.
  8. Sinu õnnelik laps. S.Meredith
  9. Imiku oskuslik rinnast võõrutamine.G.Ford
  10. Kuidas Prantsuse laste kombel sööma õppida. K. Le Billon. Äge äge äge raamat! Soovitan lugeda ka siis, kui Sul endal lapsi pole. Kaasahaarav ja inspireeriv.
  11. Imiku õige hooldamine. Jo Frost. Ka asjalike ja ausate soovitustega. Umbes nagu vanaema soovitused, aga korrektsed igast aspektist vaadatuna.
  12. Võimle koos beebiga. R.Linkberg.
  13. Imiku hooldamine. E.Fenwick.
  14. Ema ja laps. A.Reiman.
  15. Lapseea iseärasused. Arula, T., Linn.E., Paal.K. 
  16. Potile vähem kui päevaga. N.H.Azrin ja R.M.Foxx Jama! Ainult ühe tehnika tutvustamiseks nii pikk raamat. Palju nämmutamist ja tehnika ka minu meelest ei ole adekvaatne. Toit kui preemia.
  17. Kasvame koos. R.Raud jt.
  18. Teie laps. B.Spock Jube retrokas, aga plaanin seda lugeda.
  19. Võõrutamisest ja lisatoidust lihtsalt. Dr.Rana Conway.
  20. Loomulik imetamine. C. ja S. Hipp
  21. Beebi looduslikult ja loomulikult. Beebiteabe Aastaraamat
  22. Kuidas toita titat. Eesti emade erilised lood.
  23. Kuidas valmib argine beebigurmee. M.Külaots ja T. Pääsik Väga hea raamat. Soovitan.
  24. Õnneliku ema 10 harjumust. Pole päris minu rida, olen poolel teel, aga no loeme läbi ja vaatame, mis see endast kujutab.
Ja siis raamatud, mida ma pole veel ei ostnud ega laenutanud, aga tahaks lugeda:
  1. 151 võimalust olla lahe ema
  2. Ütle, ema? (isadele sama raamat) See on mingi küsimuste ja vastuste raamat. Tundus põnev, kuna kokku saab sellest loo.
  3. Uni. S.Stirling
  4. Arukas laps. R.C.Woolfson
  5. Jonn. E.Hayes
  6. Raamat lastest.Osho.
  7. Tüdrukute kasvatamise teejuht. E.V.S.Karres
  8. Mudilaste tegelusraamat. T.Kuffner
  9. Eduka lapsevanema seitse saladust. K.Dorethy ja G.Coleridge
  10. Arendav algus. Harjutused, mis võivad muuta su lapse elu.M.Sasse
  11. Minu piirid-sinu piirid. J.Juul
  12. Kooskasvamine. A.Wahlberg
  13. Teie lapse esimene eluaasta võhikutele. J.Gaylord ja M.Hagen
  14. Vanaisade elutarkus. B.Robb
  15. Mida oodata: esimene eluaasta. H.Murkoff jt.
  16. Ei ütlemise kunst. J.Juul.
  17. Mida oodata: väikelapseaastad. A.Eisenberg jt.
  18. Sinu lapse areng esimesel eluaastal. H.Maas
  19. Kuidas kasvatada last. S.Martin.
  20. Nutt ja jonnihood. A. J.Solter
  21. Mängud väikelastega. J.Silberg
  22. Tark lapsevanem. T.Gordon
  23. Õpetame lapsi mõtlema. R.Fisher
  24. Kuldsed reeglid lapsevanematele. D.Einon.
  25. Väikelapse esmaabi. M.Stoppard
  26. Arendavaid mänge imikutele ja maimikutele. J.Silberg
Vot nii ongi. Osadele raamatutele panin taha kommentaarid ja osadele ei. Kui keegi on teemast huvitatud, võime otse omavahel arutleda. Blogi jaoks oleks see liiga spetsiifiline. Isegi see postitus on liiga kitsateemaline. Aga pole hullu. Järgmine tuleb ilmselt funim, sest sel nädalavahetusel läheme esimest korda perepuhkusele. We will see about that :D


Ahjaa, ja soovitage ikka mulle veel ja veel raamatuid mida lugeda seoses lasteteemaga. Kavatsen vähemalt bakalaureusekraadijagu materjale omale kokku ahmida. Lapse kasvatamine on ikka suur ettevõtmine. Vastutusrikas ja siin ei tahaks küll midagi vussi keerata.


Olge mõnusad ja üllatage siis ikka sõbrapäeval oma kalleid ja sõpru :*

2 kommentaari:

  1. Ma lugesin ja sirvisin ka alguses mitmeid raamatuid (mitte nii tublilt, kui sina ;)), aga pärast The Baby Booki (Dr Sears) ei olnud enam teisi vaja. Mulle sobis see hästi, kinnistas, et küll ma ise tean, mis teha ja muutis mu rahulikuks. Paljud kiidavad "Kooskasvamist", lugesin ka sealt suure osa ära, tundus nii ja naa, aga lõpuks otsustasin, et saa tundub mulle liiga julm ja üldse kahtlane ja nüüd olen suht vastane :D Määravaks sai u selline koht, et "kui 2-kuune ei taha enam seltskonnas vaikselt olla ja hakkab enda pahameelt välja näitama, siis sellest ei tasu välja teha". Mingid sellised põhimõtted, et laps tahab olla asjalik ja tunda ennast võrdväärse "karja" liikmena (umbes, et ära nämmuta liiga palju ja võta teda kaasa toimetama), tundusid okeid. Eks sa otsusta ise, aga seda esimest küll soovitan :) Lisaks hiljem meeldis mulle väga "Nututa uni", samast sarjast on teisi raamatuid ka. Mingit teist uneraamatut lugesin ka, mis on kuulus, seal on ajakavad vastavalt lapse vanusele (mis kusjuures läksid päris hästi enda omaga kokku), aga üldine teema on, et las laps nutab ennast magama ja joo teed :D nii et see mulle ka ei meeldinud, kuigi üldiselt une kohta teoreetilist infot andis hästi.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Oi. Aitäh nii põhjaliku ja asjaliku kommentaari eest. Uurin neid.

      Kustuta