pühapäev, 9. september 2018

De Quervain sündroom ja kust ma selle nüüd siis sain!

Hei,


Olen siin viimane kuu aega hädas oma ihuga.





Otsisin siis ka mina, kui keskmine eestlane, lahendusi ja diagnoose Dr.Google´ist. Päris ruttu leidsin. Eks ma natuke teadsin otsida ka. Ses suhtes, et olin teadlik, mis piirkonnaga anatoomilises mõistes tegu ja ei sattunud absoluutselt ajuvabade, kõigehullemalõpuga-foorumite peale :D


Aga minu kaebus: valu paremas randmes. Eriti öösiti. Valu on väga tugev lapse tõstmisel voodisse ja sealt välja. Trennis annab käsi vähe tunda. Igapäeva elus vaid teatud liigutuste puhul.


Nagu harju keskmine patsient, kannatasin ma paar nädalat esiti niisama. Et ehk läheb üle. Ei läinud. Pidi ikka guugeldama ja ravima hakkama.


Aga mis see siis on?


1895 aastal kirjeldas seda esimest korda Fritz de Quervain.


De Quervaini sündroom on kahe kõõluse põletik (nende kõõluste ja kõõlustuppede, mis kontrollivad pöidla liikumist). Tunnuseks on valu randme välimisel küljel, mis suureneb haaramisliigutust tehes, või rannet roteerides ehk pöörates. Samuti võib pöidla liigutamine olla keeruline, eriti kui tahta sujuvat liikumist.


Riskifaktorid: palju korduvaid samalaadseid liigutusi (jep, tõstan seda Rosanat koguaeg plus mu armas postitants), rasedus, sellele järgnev periood (jah, on jah!), trauma või reumaatilised haigused.




Nii ma oma 8+ kilo ILU muudkui tassin :)


Ravi: väldi valu esilekutsuvaid liigutusi (no can do), valu raviks NSAIDid või pöidla lahasesse panek. Steroid-injections ja op on invasiivsemad ravivõimalused :D


See pidi keskealistel rohkem avalduma. Feil! Keskikka jõudsin ma kähku. Kuigi ega ma nüüd ei tea. Äkki 30 ongi juba keskiga? :O Kuna Teie arust keskiga algab?


Nojah. Mina olen optimist ja alustasin ultraheliraviga. Olen praegu 8 korda käinud. 10 on vaja.
Ägenemisfaasi sain ka juba kätte. Kuna ultraheliravi on pika toimega, siis päriselt saan asjast aru alles paari kolme nädala pärast peale ravi lõppu.


Mis on ultraheliravi?


Ultraheliravi puhul kasutatakse kõrgsageduslikku ja väikese intensiivsusega heli. Protseduur annab süvasoojendava efekti ning on valuvaigistava, lõõgastava ja põletikuvastase toimega. Ravi pehmendab ja aitab pehmendada vana armkude ning liiteid. Ultraheli parandab kudede ainevahetust halvasti paranevate haavandite puhul ninh vähendab liiges-ja lihasliikumisulatuse piiratuse tekkimise tõenäosust.




Paar tundi peale ultraheliravi soovitatakse kätt kinniseotuna hoida :O

Ultraheliravi näidustused on näiteks kroonilised ja alaägedad liigeste ja närvide põletikud, kroonilised valusündroomid ja kontraktuurid,degeneratiivsed liigeshaigused, armkude...




Mina peale ultraheliravi Impulsis sadamiljonit vahurulli lahti pakkimas :D 


Vot.


Miks ma sellest kõigest kirjutan? Sest kui postitasin oma raviseiklused oma instagrami storysse, siis sain päris mitu vastukaja, et nendel on kaaaa... Ja nad olid kõik enamuses: emmed. Vot säh Sulle! Vaene postitants polegi siis vist süüdi. Kui siis ainult natukene :D




Elagu postitants!

6 kommentaari:

  1. mis mina oskan keskea alguse kohta ikka öelda? mulle juba ju öeldi tädi..turvapoisid käivad üle leti naermas, et "vabandust, tädi, ega te ei tea, kus juustu müüakse`?"

    igatahes...ravi ravi, hea et see dr google ka kasulik on, kui kasutada oskad :)

    VastaKustuta
  2. Kirjutad, et valu paremas randmes, aga vasak kinni seotud :) Raviti valet kätt? :O
    Keskeani on sul küll veel aega... ;)

    VastaKustuta