esmaspäev, 28. august 2017

From Russia with love

Hei,

Vahepeal on mul õnnestunud Venemaal käia. Tegu on iga-aastase reisiga, mida oleme ema ja täditütrega teinud. See käib siis nii, et minu ema ja täditütar ja Honda tulevad kõigepealt Tallinnast Tartusse. Võimalusel oleme ka ühe päeva või õhtu Tartus chillinud ja seejärel stardime Venemaa poole. Miks ma oma autoga ei käi? Sest isa Honda on selleks ettevõtmiseks sobilikum ja sulandub massi paremini.

Seekord oli küll nii, et Tartus mina eriti ei chillinud, kuna neljapäev oli mul eriti pikk päev. Täditütar ja ema nautisid Tartut niisama ja lõunapausi ajal käisime ära tagurpidi majas. See oli lahe.

Kuigi pilet oli 7,50, mis esiti tundus kallis, tundus see hiljem siiski õigustatud olevat. Lahe on see, et kõik on tagurpidi ja kaldpind lisab veel efekti, ehk siis majas ringi liikudes on veidi purjus tunne 😊. Kui Sa pole seal veel käinud, siis ma kindlasti soovitan.

Aga tagasi Venemaa juurde. Reede hommikul me siis startisime. Sel aastal oli meil tavapärasest lühem reis plaanitud just ajaresursi tõttu.

Tartust liikusime läbi Koidula piiripunkti Vanasse Irboskasse, kus asubki meie maamaja. Seal elasid enne vanaema ja vanaisa ja nüüd elab ema õde. Sinna on Tartust kokku kuskil 120km, aga piiri ületamine võtab ka oma ajal. Iial ei või teada, kaua seal läheb. Seekord läks suht ruttu.

Kui kohale jõudsime ootas meid tädi soojade pirukatega. Pärast jalutasime veidi ringi ja sõitsime Pihkvasse. Seal ootas meid suur supermarket Lenta, kus me mõnuga shoplesime ja tühi korter, kus me järgnevad ööd ööbisime.

Tatrapuder Vene moodi 😊

Laupäeval plaanisime Pihkvale pühendada. Vähemalt päeva esimese poole. Käisime turul ja kohvitasime niisama. Uurisime kaubanduskeskust Tsum ja käisime Kremlis. Lõunat sõime kohas nimega Sunduk ning see oli õnnestunud valik.

Õhtul sõitsime tagasi Vanasse Irboskasse. Jalutasime seal oma lapsepõlveradadel ja käisime allikatel ja kohvikus pannkooke söömas. Kui Pihkvasse tagasi ööbima sõitsime, siis astusime veelkord Lentasse ja ostsime veekord maad ja ilma kokku. Naiste värk.

Pühapäeva hommikul põrutasime Pihkvast Petserisse. Petseris käisime turul ja poes ja siis Petseri kloostris.

Kalalett Petseri turul

Lillevaiba tegemine

Sinna sattusime sel aastal suurpüha eel ja oi kui põnev. Naised tegid sadade meetrite viisi lilledest vaipa, kus hiljem kantakse peal püha ikooni. Ei ole mina enne sellist asja näinud ja nii palju lilli maas näinud ja üldse. Vaadata oli põnev, aga rahvast oli murdu.

Peale seda sõitsime viimast korda Vanasse Irboskasse ja käisime kalmistutel. Istsusime veel veidi tädi juures ja suundusimegi juba Eestisse.

Tagasitee läks viperusteta ja saime 2 tunniga peaaegu Irboskast Tartusse.

Rasedakõht oli piiril vist abiks 😁, sest meid peedistati vähe, kuigi meie pagass oli triiki asju täis 😀. Naiste värk.

Reisil olles oli meil veel see lahe komme, et iga õhtu vaatasime läbi kõik oma ostetud nänni ja näitasime teistele ka. See on selline lõbus laat, mida kannatabki vaid naiste seas teha 😊. Aga jah.

Meie ostutšekk üle minu õla 😂

Vaatamata oma kolmandale trimestrile sain hästi hakkama nii manuaalkäigukasti, suures koguses kõndimise ja shoppamise ja kahtlase magamisega. Seega mina väga rahul.

Sel nädalal on mul puhkus ja kirjutan seda blogi praegu telefoniga Rummu karjääri tünnikämpingus. Aga sellest juba hiljem.

Olge mõnusad ja rääkige ikka mulle ka kus te puhkate ja kus te veel tahaksite puhata?

1. väga vahva et teil on seal teiselpool piiri sedasi keegi ees, kelle juures peatuda. super. minu venemaal käigud jäävad vist eelmisesse sajandisse...enam ei mäletagi :D

VastaKustuta
    Vastused
    1. Ohoh. Aga hea, et sinnagi. Mõni polegi naaberriigis üldse käinud 😊

Kustuta
    2. ma veetsin seal kunagi lausa kümme päeva jutti. tagasitulles hakkasin maximas teenindajale venekeeles vastama :P