teisipäev, 22. mai 2018

Miks ei pea vett ükski udupeen anum?

Hei,


Kirjutan siia täna sellisel naljakal teemal. Meil tuli Taaviga jutuks ja mõtlesin, et kirjutan oma nördimusest ja saan targemaks, ehk ka Teil on mingeid kogemusi ja ideid selles osas?




Kohvikus käies säästad ka tegelikult loodust, sest siis on söök ja jook enamasti päris nõudes :) Ps. nõudepesu saastab ka loodust, kui nüüd norima hakata :D

Nimelt. Ma küll ei ole üleni ökomöko mutt, aga vahel tahaks ikka loodust säästa ja kasvõi vee jaoks korduvkasutatavat pudelit kasutada. Vanasti olid mul selleks tarbeks igasuguseid plastikust sheikerid ja spordipudelid. Olgem ausad. Need lähevad päris ruttu päris rõvedaks. Ja mida kõike see plastik veel eritab minu joogivette? No nüüd on juba BPA vabad ka mõned pudelid, aga siiski.




Osad spordipudelid ja lastepudelid on BPA vabad, mis ei tee neid veel ``heaks``


Mis see BPA üldse on? Sellest saad lugeda siin.




Plastpudeleid tekib meeletutes kogustes ja need pole üldse head loodusele. Ega meile.




Hästi. Jätsin spordipudelid nurka. Edasi läksin Flaska pudeliga. Mul on neid isegi kaks. Klaas. Tundub mõnus. Aga: miks see pudeli suu nii väike peab olema? Seda on nii raske pesta ju! Absoluutselt ebapraktiline. Tal on küll tore termoümbris, kuid kork on allapoole igasugu arvestust. Täiesti mõttetu. Lihtsalt pudelisuule surutav korgist kork. Nende kodulehel on ilusti öeldud No leakage. PPFFF. Algusest peale see pudel vett kinni ei hoia. Ta lekib. Just lekib. Ei ole nii, et kõik voolab välja. Kork on siiski ees, aga immitseb piisavalt, et kogu spordikoti sisu ära lörtsida. Seega seda pudelit peab koguaeg püsti hoidma. Plus ta on nii pikk, et mahub vaid köögikraanikausside alla vett võtma. Tricky business. Ja ei ole mugav.  Aga ma ikka kasutan. Klaas on klaas.


Teine suur avastus on Copsic pudelid. Neidki on mul 2. No see oli vaid laheda väljanägemisega ja edasi ma ei mõelnud. Kui pudelid käes, siis hakkas pidu pihta. Neid peab ju hooldama! Pese ühe või teise või kolmanda asjaga. Pudelisuu on küll suur. See on tore, aga no tüütu. Ja enamus pesemises olid kahe vahendiga. Sooda ja sidrunimahl vms. Ilmselt on firma otsad kokku tõmmanud, kuna ühtegi kodulehte ma ei leia enam (enne kindlasti oli, ma ju ise vaatasin). Ja kork! No see ei hoia üldse vett. Kuigi tegu on keeratava korgiga, millel on tihendid. Väemalt näeb põnev välja. Kasutan ikka, aga seda peab koguaeg püsti hoidma.


Ma usun, et neid firmasid on veel 100 ja miljon, mis teevad miskeid taaskasutatavad ökopudeleid. Aga no palju ma neid ostma pean, et mõni neist vett peaks ka külili olles? Seda enam, et mida ma siin säästan, kui ma muudkui ostan uusi pudeleid ja tarbin. Ajuvaba.

Teine teema on kohvi termostassid. Pidevalt nad lekivad ja teine asi on nende hügieen. Ilma nõudepesumasinata lähevad nad ikka eriti käest, aga isegi nõudekaga, läheb aastaga termostopsi ülemine osa päris koledaks. Kas seda ei saaks kuidagi praktilisemalt teha? 





Mäki kohv mulle ei maitse, aga kui laps jääb autosse magama, siis mujalt nii mugavalt seda ei saa. Drive in päästab.





Müstika. Neid kohvi termosetopse on mul elu ajal ikka väga palju olnud. Kõigil kas kaas lekib, suue lekib või ei ole liitekohad kuidagi korras ja kõik on laiali. Ülikooli ajal ikka juhtus tihti, et pidi koju riideid vahetama sõitma, sest kohvitermosega oli jälle õnnetus :D 




Mulle meeldib väga kohvi kaasavõetavast topsist juua, see teeba asja kuidagi eriti mõnusaks, aga saan aru ka selle pahemast poolest.


Öelge nüüd, et viga on minus. Äkki ongi? Äkki on mul megahalb õnn ja olen kokku ostud kõik kõige lekkivamad pudelid ja kehvemad termostassid? :D


Ps. ma ikka veel loosin tasuta lõuna nende vahel, kes raatsivad mu poolt hääletada ja mu blogi FBs jagada ;) 
Hääletada saab siin: https://eba.marimell.eu/eba2018_h/

11 kommentaari:

  1. selle pudeliga, mis sa mulle kinkisid, olen mina küll suht rahul. ma muidugi kardan ise, et äkki lekib ja siis ma keeran ta nii kõvasti kinni, et vahel ma ei saa lahti :D ainus jama on puhastamisega, see on küll keeruline... :P

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Equa tundus jaa asjalikum, kuigi tal ka suht väike suue ja siis see kummiosa. Tüütu pesta...

      Kustuta
  2. Mul mehel Primuse nupuga termos, mis minuteada lekkinud ei ole, olen ka ise mõned korrad kasutanud. Need odavamad termosed lekivad kõik. Pesemisega olen teinud nii, et valanud termosesse natuke keevat vett ja siis loksutanud/raputanud kraanikausi kohal vee välja, seda mõned korrad järjest, sellega olen need jubedad settimised tihendite vahelt kätte saanud.
    Veepudelitest kasutan klaasist Equa pudelit, korki puhastan niiske vatitikuga ja pudelit pudeliharjaga, kuigi vist peaks ka masinapesu kannatama? Pole veel proovinud ise.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Väärt nõu, aga päris palju pusimist ju, et pudel puhtana hoida. Ma nii optimist, et tahaks ökolt ja lihtsalt :D

      Kustuta
  3. Ma olen ka kõiki erinevaid pudeleid kasutanud. Equa see plastikust variant hakkab varem või hiljem läbi laskma. Klaasist pudelid lähevad lõpuks ikka katki ja on päris rasked kaasas kanda. Olen leidnud enda jaoks sellise lahenduse: https://www.chillysbottles.com/product/bottle/500ml/29672144915/
    Ei leki ja see 500ml ei ole raskem kui klaasist oli, pigem just kergem. Pluss need näevad jube head välja. :)
    Ma ise ka mõtlesin, et miks ma pole varem metallist pudeli peale mõelnud. Kork on tihendiga ja pudel töötab ka termosena (vesi püsib külm/soe). :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Oo kui põnev. Kohe lähen uudistan. :) Tänud Sulle!

      Kustuta
  4. Esmalt tore teadmine nendest pudelitest. Siiani olen paar aastat kasutanud Tupperwaret. Selle korgiga peab ka ette vaatama (korra vahetasin firma kulul ka uue vastu välja), aga üldplaanis mugav kasutada, mugav pesta 😊. Olen aru saanud, et kõik firmad (mida iganes nad ei müü :))) on ikka kasu peal, eeh🤣. No pesen alati sooda ja soola seguga, parim ja odavaim meetod igatahes!! Ja siis pudelihari (mõni beebide oma on hea). Ja võib olla ongi sulle sattunud praagid 😣 või siis õppides kogemustest, ostadki lõpuks tavalise joogivee, mille taarat saad ikka ja uuesti käiku lasta. Mõnusat tarbimist!😉

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Hehhee, seda ma tõesti teen. Et ostetud veepudelit kasutan ikka vähemalt paar kaks kolm korda, enne kui see prügikasti maandub. :)

      Kustuta
  5. Minul on Aomerly terasest termospudelid. Ei leki, hoiavad kenasti joogi kas külma või kuumana ning näevad minu arvates suhteliselt viisakad välja ka ning pole ka kallid. Tellisin nad eelmisel aastal Amazonist.
    Seda küll Eestisse tellida ei saa, aga siit näeb, millised nad on https://www.amazon.co.uk/AOMERLY-Insulated-Stainless-sweating-Perfect/dp/B01MEHK4E7/ref=sr_1_35?s=sports&ie=UTF8&qid=1527090314&sr=1-35&keywords=steel+water+bottle

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Oo, taas põnev! Kohe lähen uudistan. Aitäh Sulle! :)

      Kustuta
  6. Tere! Sattusin teie blogi lugema kui omale joogipudelit otsisin. Minu valik langes S'WELL VEEPUDELi kasuks, mida on nii 2x, kui 3x terasseinaga. Valisin viimase. Müüjaks Rahva Raamat. Vett peab laitmatult. Otsustasin kasutada ainult vee jaoks, siis peaks hooldus olema teoreetiliselt lihtsam. Soodavesi on minu arvates hea lahendus pesuks.

    VastaKustuta