teisipäev, 18. juuli 2017

Tartu Turg

Hei,


Mõtlesin, et oleks igati aus kui teeksin ikkagi igipõlise tartlasena postituse ka Tartu turu kohta. Täna oli see päev, kui m
a sinna sattusin. 

Tururingi alustasin ma siitpoolt, sest parkisin auto Grossi poe ette.

Nimelt: mina olen see inimene, kes käib turul nagu turist umbes 1-2 korda aastas. Lihtsalt, et vaadata kuidas seal on, kas on midagi uut ja põnevat ja üldse. Viimase viie aasta jooksul on juhtunud nii, et saan sellist luksust endale lubada vaid puhkuse ajal, sest kui ma töötan, siis turu lahtiolekuaeg jääb minu tööaja sisse ja turule ma ei satu. Lihtne.



Täna, suurepärase suure paduvihmaga otsustasin saatuse kiuste siiski turule minna oma lumivalge kleidi ja lumivalgete ketsidega. Vihmavarju võtsin ka. Ma isegi püüdsin pilti teha, aga väga raske oli, sest mul oli vaid kaks kätte, milledega pidin osavalt laveerima vihmavarju, rahakoti, sularahamakste ja toitudkotikestega. No ja vahepeal tegin ikka pilte ka telefoniga. Seega siiski täitsa edukas.

Ilm oli VIHMANE ja äikest oli ka! 


Lahe oli see, et läksin sinna igaks juhuks suure optimismiga, kaasas 25€ sularaha ja münte oli ka natuke. Ja kui ma tagasi tulin, oli mul 20€ne ikka rahakotis ja käed asju täis. Turul on odav.



Mõned vaprad inimesed ostlesid veel peale minu.

Mind ahvatlesid hirmsasti kõik letid värske kraamiga. Vaarikad, maasikad, punased sõstrad! (minu lemmikud), herned jnejne. Ohhhhh... Õnneks ma alustasin teisest otsast ja ostsin kartuleid ja kukeseeni ja herneid, kirsse ja maasikaid. Siis hüppasin hoonesse sisse. Vahtisin, mis ma seal vahtisin ja ostsin igaks juhuks tüki juustu, kuigi mul seda otseselt vaja polnud. Aga juust säilib ja see oli see suurte aukudega emmentaleri juust. Nämm. Ja ta oli nii odav. Suur tükk juustu maksis miski paar eurot.  

Väljudes siseturult olid mul käed nii asju täis ja vihma kallas nii kõvasti, et ma ei hakanud enam punaste sõstarde ja vaarikate juures peatuma. Kuigi ma kahtlustan, et lähen neljapäeval uuesti sinna värsket kraami kokku ostma. Kõik oli nii ilus.


Siin ma oma tururingi lõpetasin ja seest ostsingi juustu ja suitsuheiki (seda unustasin tekstis mainida)

Ja muide, esimesed ostud tegin väga armsa vanamammi juures, kellel ei olnud suur letti ja palju asju, vaid mõned hernekotid ja viimane kirsiämber. Ja see tädike oli nii armas. Tahtsin esiti vaid herneid osta, aga siis kui juba ostma hakkasin haarasin kirsid kah! (meil on ju suvilas omad kirsid ka :D)


Kodus ladusin oma saagi kenasti lauale ja imetlesin oma ostusaaki :)

Ühesõnaga vaatamata sellele, et müristas ja ilma liialdamata KALLAS vihma, oli mul turul hirmus põnev ja ma sain palju head kraami sealt. Kartulitest ja kukeseentest sai juba õhtusöök ja herned ja maasikad on peaaegu otsas. Kirsse ka veel ämbrikese põhjas mõned on...


Ma soovitan absoluutselt sinna minna. Kasvõi vahest. Aga: kaasa sularaha ja õppigem Krista vigadest: ostukott või suurem kilekott (mina panin need asjad mis mahtusid stiilselt oma Guessi käekotti ja mis ei mahtunud tilpnesid igaüks eri kilekotikeses mul näpu otsas. Veits ebamugav. Parkida saab ka turu juures 90min tasuta. Voh!

Nii, et ruttu turule vitamiine ostma!


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar