pühapäev, 24. juuni 2018

Kus on lapsega mugav käia...

Hei,


Vahepeal siis täitsa titeteemaline jutt.




Rosana Revalis (sinna on käruga väga mugav minna plus lastenurk)


Paljud on puurinud ja uurinud, et ma sellest kirjutaks. Siin ma nüüd olen.




Meie Roosiga Hansatallis


Millest me siis alustame...




Rosana Polpos


No suurtest poodidest on kõige mugavam minu arust Lõunakeskus. Avar. Kaks imetamistuba. See suurem ja siis seal Apollo raamatupoe juures selline väiksem ja privaatsem. Kvartal ja Kaubamaja mulle ei meeldi, sest Kaubamajas on maailma aeglasem lift ja imetamistuba (või noh mähkimistuba vmi) on ka maailma lõpus. Enne tuleb jube slaalom vankriga läbi riidelettide teha, lootes, et sa midagi kallist või lumivalget oma vankriga maha ei riiva. Kvartalis on küll lihtne ligi pääseda ja kõik on olemas, aga väga must on see kõik seal kuidagi. Tasku on üldse väga ebamugav, sest imetamistuba on lukus ja võtme peab infoletist paluma ja tuba ise on veider. Ja kõige suurem miinus on tool, mis on imetamiseks pandud. Üks tool käetugedega, kuhu tegelikult ema last imetama ei mahu, sest kui laps on veidi suurem kui vastsündinu, siis tooli käetoed ju segavad. Ja mis siis kui ema on ka veidi suurem? Siis nad sinna küll ei mahuks. Aga no siiski selline ruum on olemas ja see on vahva. Ps. rahaautomaadi tagumine osa avaneb imetamistuppa ehk siis, mul oli täitsa mure: kui tuleb rahavedu ja mina imetan last seal, siis G4S lihtsalt tuleb ka sinna imetamistuppa või kuidas? :P Suur üllataja oli Eeden, kellel on teisel korrusel invatualett tuunitud ka imetamistoaks, mis oli päris kena ja mugav. Aga eks see ole ka vaid minu arvamus :)




Roosi Lõunaka toidutänaval issiga


Niipalju siis poodidest.




Meie Ekraani beebikinos


Söögikohtadest on kõige-kõigem siiski vist YliCool, kus on olemas isegi beebimenüü ehk Sa saad oma lapsele tellida mingit püreed. Laste söögitoolid on aga minu üllatuseks olemas enamikes söögikohtades, või noh väga paljudes. Näiteks (need mis hetkel pähe tulevad): CHI, V Cafe, Vapiano jne. Paljudes kohtades on lahedalt ruumi. Nii et vanker mahub ka kenasti laua juurde: RP9 (välikohvik, sisse on vaja trepiastmest alla sõita), Pierre (neil on mõnus kaldtee välikohvikusse jõudmiseks, Wedur (seal on küll veidi pusimist vaksali ustega, ehk paar abikäsi kuluks ära), Toidutänav lõunakas...




Jasmine RP9 välikohvikus


Ja siis on kohad, kuhu vankriga on keeruline ligi pääseda nagu Werner, Spargel, Krempel,Anna edasi (seal on isegi mähkimislaud ja puha, aga vankriga tulles on minu jaoks müstika kuidas ja kuhu kõik panna). 




Roosi Kremplis, kuhu läksin tol päeval kõhukotiga


Kokkuvõtlikult, on lapsega mõistlikum käia söömas kuskil suure ostukeskuse restos, et oleks ruumi ja, et oleks ka mähkimis/imetamistuba käepärast. Sest ega laste söögitool ei tähenda alati, et mähkimislaud oleks vms. (Rõhutan: MINU ARUST)


Sest on olemas hulk emmesid, kelle jaoks probleeme ei eksisteeri ja mängleva kergusega vinnavad nad oma vankrid kuskile kõrgustesse koos lapsega. Ma ei viitsi. Siis olen mina porine ja higimull otsaees saabun soovitus sihtpunkti. Elan selle aastakese üle ilma nende paari kohvikuta :P




Rosana Jasmine koos vanaemaga botaanikaaias


Ja kus üldse lapsega tore käia on ( mis ma siiani avastanud olen). Tulevikus kindlasti rohkem: erinevad mänguväljakud. Praegu saab Roosi ainult kiikuda ja minu abiga liumäest alla lasta. Elistvere loomapark on väga lapse ja kärusõbralik. Toomemägi- aga seal peab teadma kust ja kuhu, sest võib ennast vankriga ummikusse jalutada nii, et vastu tulevad trepid ja peab kogu tuldud te tagasi minema. Purskkaevud. Purskaevude lähedal on müstiline veesahin/kohin, mida saab vajadusel ära kasutada, et oma tibuke magama meelitada. Meil toimib. Munakivitee, ehk Raekojaplats. Samuti. Vaikses tempos üle selle vankriga logistades on 80:20 tõenäosus, et pisike jääb magama ( eeldusel, et tal on uni). Tartu Turg: kui kinnise turu ustest kuidagi jagu saada, on muus osas turul vankri või käruga lausa lust shopata. Lapsel on ka põnev vahtida. Botaanikaaed. Ilus. Lõhnav. Rahulik. Põnev lapsel nii ringi vaadata, kui rahulik magada. Veeriku Selveri Hesburger ( jep, te lugesite õigesti)- ise saab kohvi osta( mis küll pole suuremat sorti asi, aga noh...) ja lastele on nii lastetoolid kui laste mängunurk.  Raudteega paralleelselt mineval kergliiklusteel.( Kui rong mööda sõidab, siis vagunite loksumine rahustab ja uinutab samuti meie Roosit). Kui uneaeg on möödas, siis on aga rongi niisama põnev vaadata. Beebikinos. Kuigi ma olen vist üks väheseid optimiste, kes ikka veel püüab käia beebikinos nii, et mu laps ekraani ei näeks :D Ehk filmi algul istub Roosi näoga minu poole ja me mängime ehk ma annan talle järjest asju ja siis panen ma ta kõhukotti magama. :D 






Roosi Tartu Lahtisel Turul lillkapsaga tutvumas

Ja kui on vaja valida, kas Aura või VSpa, siis kindlasti viimane, sest Auras pole last kuskile panna peale kivipõranda, sest mähkimislaud on üks ja kõrgel ja üldsegi ei pruugi sinu kapi juures olla. Samuti pesemine on Auras keeruline. Last pole mitte kuskile panna, kui ta näiteks veel ei istu ise, sest sealsed mingid imelikud toolid, eeldavad istuvat ja mitte liigutavat last. Vspas on Ikea söögitool, mis on väga hea. Plus seal on igasugused beebivannid ja käsidušš ja beebipesualused... No mugavam ühesõnaga. 




Rosana Aura põrandal oma mähkimisaluse peal, mis ma igaks juhuks kaasa võtsin.


Millised on Teie teadmised? Jagage. 

Kus on mugav vankriga või lapsega käia? ( Minu Roosi on praegu 7 kuune, aga Te võite rääkida ka teistest vanusegruppidest)




Roosi V Cafes




5 kommentaari:

  1. Igasugused kohad, kus on mingi mängunurk või -väljak, sobivad alati hästi.
    Lõunakeskuse mängumaal oleme kõige rohkem käinud.(Mul veidi suuremad lapsed 5a ja 7a).
    Kesklinnas köidab kaubahalli ees olev mänguplats väga.
    Kõige populaarsemad laste jaoks on liumägi ja kiiged.
    Ujumisest meenutan, et kui mu plikad veel Rosana vanused olid, siis käisin nendega Arenas beebiujumises. Laste bassein on seal küll väike, aga muidu kõik võimalused beebiga toimetamiseks olemas. Isegi beebivann oli dušširuumis. Garderoobis mähkimisalused, kuhu last panna.

    VastaKustuta
  2. Söögitoolid on minu mäletamist mööda ka suuremas osas kohtades, aga kõik muu võib olla nii ja naa. Ja seda kuidas kas või mõne toidupoe riiulite vahele ära mahtuda koos oma käruga... kodu lähedal eelistasin alati Maksimarketit :) Ja minu kõige suurem hämming meie kõige tavapärasemas šopppamiskohas Roccas - kõikidesse lasteasjade poodidesse ei pääsegi käruga sisse... Ja mida veel kaksikute vanemad teevad... kui piiratud on nende liikumisvõimalused? Aga tegelikult me poes käisime pigem siis kui vaja ja lõunased kõnniringid olid lihtsalt kõnniringid. Ja purskkaevud ja munakiviteed ei olnud magamajäämiseks vajalikud :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Jaa, seda avastasin juba mina rasedana, et beebipoodi ma istuma ja astuma (toona 8 kuud rase) ei mahtunud. Ammustki siis veel vankriga. Täitsa imelik, et nad sellele ei mõtle :O

      Kustuta
  3. Õnneks G4S ikka päris sisse ei torma, kui keegi parasjagu seal juhtub olema, nemad peavad samamoodi võtme küsima, iseasi, kas nad ka viisakalt ootavad või käivad koputamas vahepeal :D

    VastaKustuta